Δεν ανήκω στην πολυτεχνειακή κοινότητα. Μπορώ να δανειστώ βιβλία;
Στο κοινό που δεν ανήκει στην πολυτεχνειακή κοινότητα παρέχεται η δυνατότητα χρήσης των υπηρεσιών της Βιβλιοθήκης εκτός του δικαιώματος Δανεισμού & Διαδανεισμού.
Είμαι απόφοιτος του ΕΜΠ. Μπορώ να δανειστώ βιβλία; Ποια η διαδικασία;
Οι απόφοιτοι του Ε.Μ.Π. μπορούν να έχουν δικαίωμα δανεισμού αφού προμηθευτούν την κάρτα της βιβλιοθήκης.
Για την έκδοσή της εκτός από την υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης & μία πρόσφατη φωτογραφία χρειάζεται συμπληρωματικά να:
- Καταβάλλουν ετήσια συνδρομή μέλους 30 ευρώ.
- Επιδείξουν στη Βιβλιοθήκη την αστυνομική τους ταυτότητα, το δίπλωμα ΕΜΠ και ένα λογαριασμό κοινής ωφέλειας (π.χ. ΔΕΗ).
Το δικαίωμα δανεισμού και διαδανεισμού σε όλα τα μέλη παραχωρείται με την κατάθεση των απαραίτητων δικαιολογητικών στη Βιβλιοθήκη και την έγκριση του Προϊσταμένου της Κεντρικής Βιβλιοθήκης.
Είμαι μέλος της πολυτεχνειακής κοινότητας. Γιατί μου χρειάζεται η κάρτα Βιβλιοθήκης;
Για να μπορείτε να χρησιμοποιείτε τις υπηρεσίες Δανεισμού & Διαδανεισμού της Βιβλιοθήκης είτε βρίσκεστε στο χώρο της Βιβλιοθήκης είτε μέσω web.
Πώς βγάζω κάρτα Βιβλιοθήκης;
Για την έκδοση της κάρτας Βιβλιοθήκης, χρειάζεται να συμπληρωθεί μια φόρμα/αίτηση μέσω της ιστοσελίδας της Βιβλιοθήκης, επιλέγοντας “Ηλ. Κατάλογος” και εν συνεχεία “Νέα εγγραφή μέλους βιβλιοθήκης”.
Για την απόκτηση της κάρτας, θα πρέπει να επισκεφθείτε τη Βιβλιοθήκη προσκομίζοντας:
- Την ακαδημαϊκή ταυτότητα (πάσο) η οποία πιστοποιείται στη συνέχεια ως κάρτα βιβ/κης.
- Σε περίπτωση που δεν μπορείτε να εκδώσετε ακαδημαϊκή ταυτότητα (πάσο), δίνετε μία πρόσφατη φωτογραφία & βεβαίωση από τον αντίστοιχο Τομέα.
Πού και πότε παραλαμβάνω την κάρτα Βιβλιοθήκης;
Η ακαδημαϊκή ταυτότητα (πάσο), πιστοποιείται ως κάρτα βιβ/κης άμεσα εφόσον επισκεφθείτε τη Βιβλιοθήκη για τους προπτυχιακούς, μεταπτυχιακούς, διδακτορικούς φοιτητές, μέλη Δ.Ε.Π. , Ε.Δ.Ι.Π. , Ε.Τ.Ε.Π., Διοικητικό & Τεχνικό Προσωπικό.
Η κάρτα η οποία εκδίδεται από την Βιβλιοθήκη για τις κατηγορίες που δεν μπορούν να εκδώσουν ακαδημαϊκή ταυτότητα (πάσο), παραλαμβάνεται από τον χρήστη στον πάγκο Εξυπηρέτησης Δανεισμού μετά από ενημέρωσή του μέσω e-mail.
Έχασα την κάρτα μου, άλλαξα διεύθυνση τι κάνω;
Για οποιαδήποτε αλλαγή στη διεύθυνση κατοικίας, αριθμό τηλεφώνου καθώς επίσης και για την απώλεια της κάρτας πρέπει να ενημερώνετε άμεσα το γραφείο Δανεισμού e-mail: libloan@central.ntua.gr, τηλ. 210 772 1576 (Ζωγράφου, ώρες 08:30 – 14:00) & 210 772 3313 (Πατησίων, ώρες 8:30 – 18:00).
Για πόσο χρονικό διάστημα δανείζομαι; Τι δικαιώματα δανεισμού έχω;
Σύμφωνα με τον κανονισμό δανεισμού.
Χρειάζομαι υλικό που είναι δανεισμένο. Τι μπορώ να κάνω;
Μπορείτε να κάνετε κράτηση αν όλα τα αντίτυπα είναι δανεισμένα. Η κράτηση μπορεί να γίνει είτε απευθείας από εσάς στο βιβλιογραφικό κατάλογο είτε μετά από αίτημά σας στον πάγκο πληροφοριών. Μπορείτε να κάνετε μέχρι δύο (2) κρατήσεις. Στις κρατήσεις ισχύει σειρά προτεραιότητας. Το υλικό αυτό κρατείται για διάστημα τριών (3) εργάσιμων ημερών και μετά παύει να ισχύει η κράτηση για λογαριασμό του πρώτου ενδιαφερόμενου. Θα ειδοποιηθείτε για την άφιξη του υλικού που επιθυμείτε μέσω e-mail ή τηλεφώνου.
Χρειάζομαι το υλικό που έχω δανειστεί για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα τι κάνω;
Μπορείτε να κάνετε ανανέωση του δανεισμένου υλικού σας ανάλογα με την ιδιότητα και την κατηγορία του υλικού που έχετε δανειστεί μέχρι και την ημέρα της επιστροφής του, η οποία πραγματοποιείται εκτός εάν υπάρχει κράτηση από άλλο χρήστη.
Η ανανέωση γίνεται με τους παρακάτω τρόπους:
- online μέσω της ιστοσελίδας του ηλεκτρονικού καταλόγου της Βιβλιοθήκης
- μέσω e-mail: libloan@central.ntua.gr (ώρες 08:30 -14:30)
- μέσω τηλεφώνου: 210 772 1576 (ώρες 08:30 -19:50), 210 772 2229, 2027 (Ζωγράφου, ώρες 08:30 – 14:00), 210 772 3313 (Πατησίων, ώρες 8:30 – 18:00)
- με προσωπική παρουσία στην Βιβλιοθήκη.
Ξέχασα να επιστρέψω το υλικό που δανείστηκα τι κάνω;
Επιστρέφετε άμεσα το υλικό στην Βιβλιοθήκη. Οφείλετε να είστε συνεπείς ως προς τις ημερομηνίες επιστροφής του υλικού. Προβλέπονται διάφορες κυρώσεις και ποινές. Για περισσότερες πληροφορίες συμβουλευθείτε τον Κανονισμό Δανεισμού.
Έχασα ή κατέστρεψα δανεισμένο υλικό τι πρέπει να κάνω;
Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να ενημερώσετε το γραφείο Δανεισμού και οφείλετε να αντικαταστήσετε το υλικό. Σε περίπτωση που το υλικό δεν υπάρχει στο εμπόριο, θα πρέπει να το αντικαταστήσετε με βιβλίο της ίδιας τρέχουσας αξίας και του ιδίου θέματος το οποίο θα προτείνεται από το Γραφείο Παραγγελιών της Βιβλιοθήκης τηλ. 210- 772 1875 (Ζωγράφου) 2107723717 (Πατησίων).
Πώς μπορώ να χρησιμοποιήσω την Υπηρεσία Δανεισμού μέσω web;
Μέσω του ηλεκτρονικού καταλόγου ⇒ Είσοδος στο λογαριασμό της Βιβλιοθήκης, χρησιμοποιώντας το barcode της κάρτας βιβλιοθήκης (ή του πάσου) και τον κωδικό (pin), επιλέγοντας Submit.
Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε:
- να δείτε τους δανεισμούς σας
- να κάνετε ανανέωση
- να κάνετε κράτηση
- να δείτε το ιστορικό των δανεισμών σας
- να δημιουργήσετε λίστες
Πώς δημιουργώ για πρώτη φορά τον κωδικό μου (pin) για την Υπηρεσία Δανεισμού μέσω web;
Μέσω του ηλεκτρονικού καταλόγου ⇒ Είσοδος στον λογαριασμό της Βιβλιοθήκης, βάζοντας το barcode της κάρτας και στην συνέχεια φτιάχνοντας το κωδικό μου (pin), τοποθετώντας τουλάχιστον 6 αλφαριθμητικούς λατινικούς χαρακτήρες και ακολουθείτε βήμα- βήμα τις οδηγίες του συστήματος.
Ξέχασα τον κωδικό μου (pin). Τι κάνω;
Μπαίνετε στον ηλεκτρονικό κατάλογο ⇒ Είσοδος στο λογαριασμό της Βιβλιοθήκης επιλέγοντας το, “Ξεχάσατε το PIN σας?” και ακολουθείτε βήμα-βήμα τις οδηγίες του συστήματος.
Μπορώ να δανειστώ λεξικό ή περιοδικό;
Τα περιοδικά, τα λεξικά όπως και το υπόλοιπο πληροφοριακό υλικό (εγκυκλοπαίδειες, handbooks) δεν δανείζονται αλλά χρησιμοποιούνται μόνο στο χώρο της βιβλιοθήκης όπου και παρέχεται η δυνατότητα φωτοτύπησης.